Efter LIA-perioden blev Pelle en del av Wistbo Informations utvecklingsteam

Efter sex månader som LIA student hos Wistbo Information tar Pelle Wiklund nu steget vidare och blir en del av vårt utvecklingsteam som junior systemutvecklare.

Pelle studerade systemutveckling på TUC i Linköping och kom i kontakt med Wistbo oss när han sökte en LIA-plats.
 – Jag hade hört talas om Wistbo Information först på skolan, när några studenter året innan oss var där under sin LIA. Jag kollade upp företaget, tyckte det lät väldigt intressant och fyllde i ansökningsformuläret på hemsidan och fick till slut komma hit.

Under sin tid hos oss blev Pelle snabbt en uppskattad del av teamet. När LIA-perioden närmade sig sitt slut var beslutet enkelt. Vi ville att han skulle stanna kvar.
 – Mina kollegor är superbra och det är kul att arbeta på ett litet företag. Då får man vara med i många delar av verksamheten.

Som junior systemutvecklare kommer Pelle att vara med och utveckla Wistbo driftportal tillsammans med teamet på Wistbo Information och i nära samarbete med kunder inom energibranschen.
 – Plattformen är intressant och branschen är häftig. Det känns spännande och meningsfullt att som systemutvecklare få arbeta mot en samhällsviktig verksamhet som energibolagen. Jag har redan fått vara med ute och träffat kunder, vilket är kul.

Nu ser han fram emot höstens Wistbo användarträff.
 – Det ska bli intressant. Det är inte så vanligt att man kommer så nära användarna som Wistbo gör och får möjlighet att lyssna på deras behov och idéer.


Vi är glada att ha Pelle med på resan och ser fram emot att fortsätta utveckla framtidens driftkommunikation tillsammans. Varmt välkommen till teamet!

Angelica Wistbo Nibell talar på Energimässan – sätter fokus på framtidens driftkommunikation